Trăim o perioadă extrem de complicată cu multe provocări, o lume VUCA peste care a venit COVID-19, cireașa de pe tort! Business-urile s-au confruntat brusc cu o situație nemaiîntâlnita și pentru care nu erau pregătite, cine era pregătit? Adaptabilitatea, timpul scurt de răspuns, capacitatea de a veni cu soluții și de a transforma peste noapte modelul existent de operare astfel încât să corespundă cu noua lume modelată de Pandemie – sunt atuurile care fac diferența dintre firmele care supraviețuiesc și cele care nu supraviețuiesc, dar și dintre cele care doar supraviețuiesc și cele care prosperă!
Este nevoie de întreaga echipă de management pentru a salva compania
Dar de unde vin adaptabilitatea și soluțiile? De la un singur om, fie el și fondatorul companiei? Și el cu cine se sfătuiește? Cu cât este mai complexă și mai mare o organizație, cu atât este mai sigur că tranziția prin actuala corona-criză nu poate depinde de un singur om: este nevoie de întreaga echipă de management, de fiecare manager în parte de pe fiecare divizie și funcțiune pentru a salva organizația! Și chiar dacă soluțiile ar fi puse gata pe masă, cine s-ar ocupa eficient de implementarea lor? Nu tot managerii companiei împreună cu echipele lor? Ce sunt organizațiile altceva decât oameni? De ani de zile se vorbește despre talente și despre faptul că oamenii sunt cea mai importantă resursă a unei companii: ei bine, acum chiar se vede asta pentru că cei care într-adevăr au oameni inteligenți și de calitate în firmă, aceia sunt și cei mai în măsură să găsească soluții.
Ce faci dacă ai un middle-management insuficient pregătit?
Sau și mai rău, slab și depășit? Pandemia nu s-a încheiat și va mai dura ani de zile să reintrăm perfect în normalitate, odată cu apariția unui vaccin. Având în vedere că ne așteaptă o situație de durata, înțelept este că firmele să își întărească echipa de manageri care practic reprezintă linia de mijloc și cordonul de legătură între top management și execuție.
Aici sunt cele mai mari vulnerabilități pentru că este penurie de manageri buni. Nimeni nu dă drumul managerilor buni, nimeni nu îi lasă să plece, nu au fost niciodată pe alese în piața de recrutare. Ici și colo, câte un caz răzleț, 2-3 manageri nemulțumiți sau diverse situații particulare. Ownerii și top managementul au nevoie de parteneri inteligenți de conversație împreună cu care să găsească soluții și să le aplice. Cele mai multe firme au fost nevoite în anii de deficit accentuat de personal să își crească singure echipele de manageri, promovând din interior pe cei mai buni pe care i-au avut, un proces de creștere care ia timp și costă bani. Mulți manageri au provenit din specialiști, tranziția de la Specialist la Manager nu este ușoară și nici lipsită de greșeli care se traduc în costuri. Așa că firmele au pierdut un bun specialist în speranța că după 1-2 ani și niște greșeli inerente de creștere, vor câștiga un bun manager. Cum să îi dea drumul acum când este mai mare nevoie de el? Un manager bun necesită timp să se formeze, ca vinul!
Investiți deci în Manageri pentru că ei pot salva firma
În continuare firmele trebuie să investească în dezvoltarea echipelor de manageri, criza nu se termină mâine. Trăim într-o criză deja cronică, și chiar dacă Pandemia s-ar încheia mâine, tot ar trebui să ne adaptăm la lumea post-Pandemie. Iar dacă ceva este cert, atunci este cert că mai devreme sau mai târziu va apărea o nouă criză. Este de netăgăduit că succesul unei firme este direct proporțional cu inteligența și implicarea managerilor săi – cei chemați și împuterniciți prin pozițiile pe care le ocupă să ia decizii și să vină cu soluții. Investiți deci în Manageri pentru că ei pot salva firma!
La Academia de HR ajutăm companiile să își crească și să își dezvolte echipe performante de manageri. Contactează-ne!