Angajații nu se recrutează singuri

Inutil să spunem că, mai mult ca niciodată succesul unei companii depinde de oamenii săi. Este evident și indubitabil logic că angajații reprezintă la propriu cea mai importantă resursă pentru o companie. Dar angajații nu se recrutează singuri, chiar dacă ar aplica cu zecile de mii, cineva trebuie să aibă calitatea și inteligența de a-i selecta pe unii de alții, conform necesităților și cerințelor firmei.

98% dintre companii muncesc pentru a-și forma bazinul de recrutare

Realitatea însă, pentru 98% dintre companiile lumii însă, este că nici pe departe să aibă de unde alege, sourcing-ul fiind deja realizat prin aplicațiile spontane. Doar 2% din companii au acest privilegiu, cele mai mari dintre cele mai mari și renumite branduri. Toți ceilalți trebuie să muncească serios pentru a-și forma bazinul de recrutare și pentru a-și convinge candidații să aplice în număr suficient de mare ca să aibă sens selecția. Ori, asta înseamnă că, lăsând excepțiile de o parte, cineva trebuie să ducă o luptă acerbă pe piață pentru a oferi companiei șansa de a-i selecta pe cei mai buni.

Războiul pentru talente

Da, este o luptă acerbă, nu degeaba se numește ”război pentru talente”. Pentru companiile care au înțeles mersul lucrurilor este simplu: ca să aibă clienți, trebuie să aibă mai întâi angajați! Și ca să aibă clienți fericiți și în creștere, trebuie să aibă nu orice fel de angajați, ci unii buni, care produc valoare! Cu cât valoarea produsă de angajați este mai mare, cu atât profitul companiei va fi mai consistent. Ori, cine este acel ”cineva” care, în linia întâi, poartă acest război la baionetă? Nimeni altul decât recrutorul!

Războiul pentru talente este un război al companiilor, dar este și un război al recrutorilor!

Un recrutor bun, care știe să creeze relație, care este creativ și inteligent, poate compensa lipsuri financiare pe partea de ofertă. Lanțul logic este acum complet: un recrutor bun este la rândul lui o valoare pentru companie pentru că de acesta depinde calitatea oamenilor de care compania va dispune! Și un alt aspect important: va dispune la timp sau 6 luni mai târziu, în cazul unui recrutor nepriceput!

Cât valorează un recrutor bun?

Un recrutor bun este o mare valoare pentru companie pentru că un singur om, nepotrivit angajat sau un mare talent atras cu inteligență, pot face astăzi diferența între eșec și succes! Nu ne mirăm atunci de ce, cele mai mari branduri ale planetei au făcut din recrutare o funcțiune strategică și din recrutor mâna dreaptă a CEO-ului sau Directorului General, din moment ce recrutorul poate aduce zeci și sute de oameni în companie. Sigur că nu ia el toate deciziile finale. Dar compania joacă cu ce cărți i s-au așezat, alege dintre candidații prezentați.

Și atunci, cât valorează un recrutor bun? Cât salariul lui sau cât oamenii pe care îi aduce? Și ce necesită el ca să ajungă bun? Un recrutor bun se formează în timp, acumulând experiență, cunoștințe de psihologie, de vânzare, de marketing, de business, abilități de comunicare și time management, creativitate și rezistență la stres. 

Angajații crează valoarea

Unii spun: păi dar ce, ne comparăm noi cu giganții? Normal că ei atrag oamenii buni, noi nu ne permitem! Însă cine s-a născut gigant? Și, dacă ne uităm bine, giganții de azi nu existau acum 20 de ani. Marile companii ale lumii sunt companii tehnologice care pur și simplu nu existau acum 20 de ani. Și nu putem spune că la momentul apariției lor nu erau alții care ocupau categoria ”giganți”. Adevărul este deci că aceste companii s-au născut adesea din garajul unui tânăr inteligent și au devenit ce sunt astăzi exclusiv datorită efortului și inteligenței fondatorilor da, și angajaților lor, iarăși da. Nu mărimea lor le-a adus succesul, pentru că nu au fost mari de la început și nici singure pe nișa lor. Întotdeauna există competiție. Au devenit mari companiile care au adus valoare pentru clienți, valoare pe care, încă o dată, au creat-o angajații lor recrutați de recrutorii lor! 

Nu doar livrăm candidați: găsim oameni care aduc valoare adăugată!

Cauți personal?
Cauți personal?

Tu ce recrutor îți dorești?

Capacitatea de a atrage talente este definitorie și este principala misiune a recrutorului! Un recrutor bun aduce valoare în companie cu fiecare om de calitate recrutat. Unii au recrutori buni, alții nu!

Pe lista de factori pentru succesul oricărei companii cu ambiții este să își găsească și formeze recrutori buni!

Dintre toate investițiile pe care le poate face o companie, investiția în formarea și dezvoltarea recrutării și a recrutorilor lor este una dintre cele mai bune pentru că este recuperată însutit cu primul om de calitate adus de recrutor.

În vânzări e simplu să cuantificăm comisionul unui agent de vânzări: x% din fiecare produs vândut! În cazul unui recrutor, revine întrebarea: cât valorează un recrutor bun? Pentru că el i-a adus în companie pe toți, pe fiecare în parte! Și atunci, pe care recrutor ni-l dorim: pe cel care l-a adus pe top performer-ul din producție, pe agentul cu cele mai mari vânzări, pe angajatul model al lunii, sau, din contra, pe cel care, i-a adus pe acei angajați care vor îndepărta clienți, vor crea nemulțumiri în colectiv, vor destabiliza emoțional echipa, vor produce pagube companiei. Eu cu certitudine știu ce fel de recrutor vreau!

La Academia de HR venim cu soluții inteligente care transformă organizațiile în lideri de succes!