Compromisul în Recrutare

De oamenii pe care îi recrutăm ajunge să depindă performanța companiei mai târziu. Sub presiunea deficitului de personal de azi facem compromisuri la selecție, luăm pe cine prindem, acceptând că ulterior urmează să investim mai mult în training, să tragem mai mult să armonizăm echipele ori să creștem nivelul de motivație. Rezolvăm o problemă acum doar ca să avem 3-4 mai târziu. O bază de selecție largă însă ne-ar permite să ne uităm în continuare la calitate și să alegem în continuare după criterii corecte nu doar de disponibilitate. Nu se pune problema să avem 100% matching perfect în 100% din cazuri. Dar s-a ajuns ca în loc să se ghideze după standard de maxim, angajatorii să se ghideze după standard de minim: nu e ce ne trebuie, dar bine măcar că știe Engleză! Când însă devine compromisul prea mare, când trecem de la compromis la resemnare și la greșeală: nu am găsit ceva mai bun!!?

Recrutarea compromisă

Dar recrutarea trebuie să rămână recrutare altfel la fel de bine un angajator ar putea da cu banul pe cine să angajeze dintre cei care au aplicat ori și-ar putea aranja candidații în ordine alfabetică și să îi angajeze pe primii 10 de care are nevoie. Ori nimeni nu procedează așa. Înțelegem de aici că acolo unde se fac compromisuri în ceea ce privește standardele de selecție, de fapt angajatorii nu au de ales. Baza de candidați nu permite și atunci recrutarea este compromisă. Uneori nu avem de ales da, dar niciodată nu avem de ales? Sau poate investind inteligență și creativitate în Recrutare și Sourcing de calitate câștigăm apoi de trei ori?

Nu mai este marjă de eroare

Deficitul este real, dificultatea de a găsi oameni este reală, competiția pentru talente este într-adevăr dură. Dar odată în plus și cu atât mai mult campaniile de recrutare trebuie să fie perfect gândite și implementate. Nu mai este marjă de eroare iar costul unei recrutări greșite este astăzi plătit scump dacă avem în vedere că timpul necesar pentru a ocupa o poziție vacantă variază de la 30 la 100 de zile. Și ce folos dacă am recrutat azi pentru ca în 6 luni omul să plece pentru ca apoi să mai așteptăm minim 30 de zile doar ca să găsim înlocuitor?

Nu doar livrăm candidați: găsim oameni care aduc valoare adăugată!

Cauți personal?
Cauți personal?

Vechile metode nu mai funcționează

Dar deficit sau nu, adevărata problemă este că vechile metode de recrutare nu mai funcționează. NU mai atrag candidați, rata de conversie din candidați în angajați este foarte-foarte scăzută. Da, este deficit dar deficitul este dublat de o serie de schimbări de paradigmă. Oamenii nu mai vor doar un job, oamenii se uită acum după un loc de muncă ce este în același timp un spațiu de dezvoltare și de evoluție respectiv se uită la avantajele directe și indirecte care vin odată cu postul respectiv. Unii țintesc după statut și vor companii mari, multinaționale, lideri mondiali ca să poată spune: Eu lucrez pentru No 1 Mondial sau din Top 5! Alții din contra, vor companii mici și agile care le conferă libertate de acțiune și posibilitatea de a crește odată cu compania fiind cei care chiar îi modelează creșterea.

Rezistența la schimbare – cauza multor recrutări ratate

Soluția nu este deci și nu poate fi compromisul atâta timp cât încă există soluții. Este mai greu, necesită mai multă creativitate, reclamă alte cai de abordat? Da! Dar dacă era simplu nu era o problemă. Dacă este o consolare, totul s-a schimbat: comunicațiile, medicina, economia. Lumea se schimbă, ritmul de schimbare s-a accelerat: ce a funcționat ieri nu mai funcționează azi, ce funcționează azi nu va funcționa mâine. Rezistența la schimbare și obișnuința devin însă adesea piedică în calea evoluției pentru că, spune un vechi proverb, ”Cel mai scurt drum este drumul pe care îl știi”. Oare așa e mereu?

Un nou mod de a recruta

Nu mai este de ajuns să pui un anunț pe câteva site-uri mari de recrutare, anunțuri care oricum au ajuns să coste enorm, ba chiar devine inutil în lipsa unor acțiuni complementare respectiv precursoare. Anunțul de recrutare este vârful unui iceberg cu o bază mult mai profundă și adâncă a cărei fundație este Brandul de Angajator, compania ca atare cu toate manifestările sale publice și vizibile. Abia când toate elementele constructive sunt așezate la locul lor, anunțul de recrutare necesar de altfel, își plătește costul și produce rezultatele scontate.

Soluția însă este să ne adaptăm, să fim deschiși către noi idei și abordări, să facem pasul într-o nouă direcție imediat ce a devenit semnificativă. Recrutarea ne poate aduce exact oamenii de care avem nevoie dacă știm unde să îi căutăm, cum să ne adresăm lor, ce să le oferim în noul context, privind nu spre trecut ci spre viitor. Noua Recrutare necesită flexibilitate, agilitate, spontaneitate, prezență de spirit, creativitate și se bazează pe un evantai de abordări și instrumente care fac diferența.

La Academia de HR venim cu soluții inteligente care cresc atractivitatea companiei pentru candidați: mai mulți aplicanți, CV-uri mai bune!