Scădere dramatică a numărului de aplicații primite
Tot mai multe companii sunt îngrijorate de scăderea dramatică a numărului de aplicații primite și apoi de candidați de calitate pe care ajung să îi aibă la interviu, în ciuda faptului că postează continuu anunțuri pe marile site-uri de recrutare. Dar ce trebuie spus este că anunțul de recrutare este doar unul dintre factorii care contribuie la succesul unui proiect de recrutare, și nici pe departe primul! Motivul este că, alături de anunțul nostru de recrutare sunt încă 100, 200 sau chiar 500 de anunțuri pe același post sau similar de la concurență, aliniate frumos și ușor de comparat de către candidați. Sigur, anunțul în sine contează, modul cum este scris, gândit și conceput reprezintă parte din capacitatea companiei de a atrage candidați dar anunțul de recrutare este doar o verigă dintr-un lung lanț de procese și activități care toate trebuie să fie perfecte sau cvasi-perfecte pe o piață ultra-concurențială în care doar cei mai buni ies în evidență.
Privilegiul de a avea candidați
Așa că, da, să nu ne mirăm că faptul de a avea candidați la interviu și mai ales candidații pe care ni-i dorim, a devenit un privilegiu și o recunoaștere a capacității companiei de a oferi valoare candidaților săi.
Recrutarea s-a schimbat, la timpuri noi, metode noi, a devenit o activitate în sine, consumatoare de timp și de resurse care necesită competențe diversificate și o atenție specială.
Candidații au devenit tot mai pretențioși, știu tot mai bine ce vor și ce pot primi pentru munca depusă. Piața s-a împărțit în două: (1) candidați care își caută activ un loc de muncă și (2) candidați care nu își caută deloc și care trebuie abordați direct. Nu este greu de ”ghicit” care dintre cele două categorii este mai numeroasă. În domeniile cu deficit de altfel, nici nu mai este nevoie pentru candidați să își caute pentru că oamenii buni sunt contactați și ofertati direct de către agențiile de recrutare astfel încât aceștia au de unde alege.
Companiile trebuie să înțeleagă tot mai mult că într-o piață cu deficit, faptul de a avea candidați de unde să aleagă chiar este un privilegiu al celor care se pregătesc serios și acordă atenție acestui proces. Tot mai multe companii înțeleg că ori investesc timp și resurse interne serioase ori mai bine externalizează către cei care și-au făcut din recrutare activitatea principală.
La Academia de HR venim cu soluții inteligente care ajută companiile să găsească oameni de valoare! Află detalii aici!