Nu găsim oameni! Suntem disperați…

Mai sunt 4 săptămâni până la punerea în funcțiune a noii secțîi de producție mase plastice și din cei 70 de oameni care trebuiau recrutați, compania PlasticLayer Co* abia a reușit să găsească doar 50 persoane. Planul era că acești oameni să fie disponibili cu 2 săptămâni înainte de deschidere pentru a avea timp să fie integrați în colectiv, să li se facă toate instructajele de operare pe noile și foarte modernele echipamente cumpărate, să fie rezolvate toate actele și să rămână și o marjă de rezervă.

Problema

Piața extrem de competitivă și deficitul accentuat de personal au întârziat mult recrutările și iată deja situația amenință să întârzie deschidere anunțată cu mare fast de acum 6 luni. La inaugurare au fost invitate deja oficialitățile locale, oameni din presă, televiziunile locale, până la urmă nu creezi 70 de locuri de muncă în fiecare zi. Stresul apasă deja greu pe umerii managementului care întoarce problema pe toate fețele: poate ar fi trebuit să procedeze diferit, pentru că într-un context nou sunt necesare soluții noi. Vechile metode nu mai funcționează: oamenii nu (prea) mai aplică pe site-urile de recrutare, cei care aplică nu (prea) se mai prezintă la interviuri, cei care se prezintă nu (prea) mai acceptă ofertele standard. Cumva problema trebuia rezolvată.

Soluția

Soluția de criză este să apeleze la o Agenție de Recrutare care să îi ajute pe ultima sută de metri cu forțe proaspete. Agenția de recrutare va fi de asemenea de utilitate pentru că va veni în completare să acopere zone și arii pe care compania pur și simplu nu are resurse să le acopere. Până la urmă și agenția este o portavoce a companiei căci fiecare candidat care aude de companie este un potențial vehicul de comunicare cu alți candidați (prieteni și cunoscuți). Cu cât aude mai multă lume de companie cu atât mai bine, mai ales dacă cei care aud sunt din publicul țintă. Timpul este scurt, recrutarea durează, baza de candidați însă nu se construiește ușor, durează săptămâni bune, dar evident, acesta nu este un argument să începi mai târziu, ba din contra.. este un argument să începi mai devreme!

Temeri

PlasticLayer nu a mai lucrat însă cu agenții de recrutare și are nesiguranța specifică începuturilor: cum vor știi cei de la agenție să explice niște poziții tehnice candidaților și cine știe ce oameni vor prezenta? Doar ei nu sunt de-ai casei, nu știu cum trebuie să arate profilul corect. În plus, dacă noi nu am găsit la timp, ei de ce ar găsi? Dar este deja târziu pentru astfel de întrebări așa că PlasticLayer a decis să contacteze o agenție cu experiență. Ce au de pierdut?

Cum să lucrezi cu o agenție de recrutare?

Nu mică le-a fost surpriză să constate că mai toate grijile pe care și le-au făcut… erau inutile. O agenție cu experiență probabil că a rulat deja poziții identice sau similare pentru alte companii iar dacă nu, cu certitudine a recrutat în domeniu/industrie. În plus, recrutorii buni învață repede la ce să se uite, mulți au pregătire psihologică și știu să lege o conversație cu aproape oricine pentru a obține informațiile necesare. O mare ușurare a fost și să afle că o bună parte din fee-ul agreat va fi datorat doar în caz de succes, ceea ce reprezintă o garanție privind motivația agenției de a termina proiectul acceptat.

În continuare, PlasticLayer a numit o persoană de contact cu agenția, agenția la fel și procesul de recrutare a început. Reprezentanții agenției au venit încă de a doua zi și au făcut turul companiei petrecând timp la fiecare post de lucru din lista de recrutare. Au vorbit cu șefii de linie, cu muncitorii, și-au notat specificațiile, au primit și studiat fișele de post. Părțile s-au întâlnit apoi pentru a defini profilul candidatului ideal pentru fiecare poziție în parte dar și dificultățile și provocările cu care se vor confrunta. Succesul nu este garantat decât dacă ambele părți colaborează și comunică deschis, mai ales dacă timpul este scurt. Agenția a identificat rapid câteva bazine de recrutare și s-a stabilit o metodologie de lucru, indicatori de performanță, transmitere CV-uri, GDPR, derulare interviuri și probe tehnice și a arătat prin timpul scurt de reacție și implicarea totală că este mai degrabă un Partener decât un contractor.

Rezultatul

4 săptămâni mai târziu, PlasticLayer a inaugurat cu succes secția anunțată și toată lumea a fost prezentă. Da, unii dintre cei angajați aveau doar câteva zile de la angajare deși ar fi trebuit să fie deja instruiți și capabili să opereze singuri utilajele hiper-specializate și foarte moderne de care dispune compania, dar întârzierile se pot recupera, o lansare amânată ar fi fost o pată pe obrazul organizației. Conducerea a luat o decizie bună contactând agenția, este întotdeauna o decizie înțeleaptă să ceri ajutor atunci când ai nevoie. Până la urmă, clienții lor nu fac la fel apelând la ei în fel de fel de situații? Un parteneriat win-win este întotdeauna un parteneriat binevenit.

*studiu de caz real, numele companiei și domeniul au fost schimbate. 

La Academia de HR venim cu soluții inteligente care ajută companiile să găsească oameni de valoare! Află detalii aici!