Context – vânzări în creștere
Compania MediProd San* este o companie cunoscută care produce o gama largă de medicamente generice ce a ajuns să se impună pe piața din România urmare a produselor de foartea bună calitate, a prețurilor corecte și a unui foarte bine gândit lanț de distribuție. Produsele vedetă ale MediProd sunt susținute de diverse campanii promoționale la TV și pe alte canale specifice astfel încât vânzările sunt în creștere.
Organizarea internă a companiei pe partea de vânzări este pe model în cascadă: Director Național, Regional Sales Manageri, Area Sales Manageri și apoi Reprezentanți Medicali, cei care intră în contact zi de zi cu medicii și farmacistii. Pe partea de producție, compania are o fabrică ce respectă toate normele GMP și unde lucrează aproximativ 300 de angajați.
Interesul românilor pentru medicamente și suplimente a pus presiune pe structura organizatorică a companiei care a trebuie să recruteze în ritm accelerat ca să țină pasul cu cererea tot mai mare din piață. Imediat însă au început să apară și problemele deoarece ”calitatea” recrutării a scăzut dramatic, oamenii aduși au venit din ce în ce mai târziu (indicatorul time to hire a crescut la peste 2 luni), nu mai vorbim că sunt tot mai puțin pregătiți, compania fiind nevoită să organizeze un program intensiv de pregătire internă (costuri în plus).
Problemă – lipsă de personal
La momentul prezent, compania se află în situația de neconceput până acum câțiva ani de a avea cereri pe care nu le poate onora în termen, pierzând business din lipsă de personal. Managementul companiei este disperat și pare că nu știe ce să mai facă. Managementul și HR-ul au decis că opțiunea de a capitula în față situației nefăcând nimic este pur și simplu innaceptabilă!
Nu doar livrăm candidați: găsim oameni care aduc valoare adăugată!
Cauți personal?Soluție – Recrutarea în Social Media
Singura alternativă pare acea de a încerca soluții creative de recrutare, cu abordări noi, neconvenționale inspirate direct din piețele mature de afară. Se mai poate face recrutare ca în trecut? La o astfel de întrebare, am putea răspunde cu o altă întrebare: mai este piața de acum ca cea din trecut? Evindent nu, la timpuri noi sunt necesare metode noi de recrutare.
Recrutorul trebuie să fie acolo unde îi este publicul țintă, iar dacă publicul țintă de candidați s-a mutat in online, acolo trebuie să fie și recrutorul modern, de generație nouă, care știe să creeze campanii online, un set nou de abilități de care până acum nu avea nevoie. Noul recrutor însă nu mai este doar un ”umanist”, trebuie să fie și un om de marketing, de vânzări, de online și de comunicare și ce mediu de comunicare mai central poziționat astăzi decât Social Media?
Cu aceste gânduri pe masă, analizând canalele de sourcing existente, pe de o parte prin prisma capacității lor de a produce volumele necesare de candidați, pe de altă, din perspectiva costului, compania a ajuns la concluzia că Recrutarea în Social Media reprezintă unul dintre cele mai bune canale de recrutare, având în vedere concentrarea mare din publicul țintă care are conturi online și posibilitățile de targetare avansate pe care SM le conferă.
Implementare și Rezultate
Pentru implementarea unei campanii de Recrutare în Social Media este necesară în primul rând o foarte bună profilare a candidatului ideal însoțită de înțelegerea modului în care își petrece timpul în online. Evident, recrutorul trebuie să cunoască caracteristicile și setările mediilor alese, că este vorba de Facebook sau LinkedIn, fiecare platformă este diferită, are un set complet diferit de instrumente și mecanisme de targetare a publicului țintă și de comunicare cu acesta: cum se setează o campanie, cum se construiesc audiențele, care este structura unui anunț în aceste medii, ce indicatori trebuie urmăriți, etc. Odată deprinse însă aceste cunoștințe de bază, nimic mai simplu!
După 3 luni de zile, fluxul de candidați s-a dublat iar indicatorul time to hire a scăzut la 5 săptămâni. Compania încă are întârzieri în recrutare dar practic a redus la jumătate timpul de recrutare, iar mangement-ul și HR-ul sunt încrezători că pe măsură ce compania își dezvoltă prezența online, aceste rezultate pozitive vor continua să se amplifice.
*studiu de caz real, numele companiei și număru de angajați a fost schimbat.
La Academia de HR venim cu soluții inteligente care ajută companiile să atragă oameni de valoare! Află detalii aici!